Malmö & Lund



nu kommer helgrapporten!
åkte från norrpan vid 06:30 (pling). jag körde först, höll på att somna 5738057 gånger.
kom ner till Malmö skapligt & checkade in på Hotell Savoy. riktigt coolt hotell. gammalt
som gatan men ändå lyxigt. sen gav vi oss ut på stan för shopping! yey! Malmö är min
nya favoritshoppingstad!
  fy fabian vad bra shopping! höll på att gå nuts inne på
Bolagret & kom ut med endast en tvålpump. har ångest så här efteråt över att jag inte
köpte mer där inne. annars så blev det:
en Bugs Bunny-tischa på Zara
en skinnjacka, skjortklänning & en kjol från H&M
en nyckelhållare från Ordning & Reda
Cheap Mondayjeans från Weekday
(100:- kostade dom!!! stentvättade a´la Beverly Hills,
galet fynd!!).

Svettas lite över att jag inte köpte ett par skyhigh heels på Zara som var sååå fina! men
det var så sjukt mkt folk så jag orkade inte krångla. nu låter kanske inte shoppingen så
jäkla häftig om man kollar på vad jag har köpt, men jag var mest ute efter fynd. till & med
Ante gillade shoppingen, det säger en del! han köpte ett par sjukt snygga Acnejeans i
klarblå! gaah! jag vill också ha sånna!

så hittade jag den där hypade kjolen från Zara, den där blommiga. växkte stora ha-begär
men fanns bara i strl 38 & jag vill ju ha den högt i midjan, inte på höften! blev lite ledsen...

på hotellet dressade vi upp oss & drog till Lund för att gå på Showen 500 med Hipp-hipp
killarna! wow! skitkul! annorlunda humor & väldigt oförutsägbar eftersom publiken är med
så jäkla mkt! Ante satt & svettades i rädsla för att hamna i blickfånget! hah!

idag kom resan höjdpunkt, HOTELLFRUKOSTEN! jag älskar hotellfrukost! dom hade en
elektrisk juicepress så man kunde pressa sin egen morgonjuice. en sådan ska inhandlas
ill vårat hushåll, vad än mannen i huset säger (som om han har någonting att säga till om).
checkade sen ut & åkte runt lite i Malmö. helt ärligt så letade vi efter Öresundsbron för att
åka över till Danmark men det visade sig vara omöjligt. vi såg bron hela tiden men hittade
aldrig dit! skyltarna skyltade åt alla möjliga håll. vi gav upp & drog till Jönköping istället. väl
där var jag rätt stel efter att ha kört svämor & svärfars bil. sitter spänd som en fiolsträng för
att inte ha sönder den eller dylikt. sen har jag rätt hetsigt humör i trafiken så jag har nog
svurit för en vecka... shoppade lite till på A6 men det var en besvikelse, inte alls som jag
minns att det var för 10 år sedan... konstigt..

hem till tulpaner som Cissi & Anders köpt som tack för lånet av lägenheten & ett tomt
kylskåp. jag är typ ashungrig men orkar inte fixa nåt. coop är öppet en halvtimme till &
godisaffären i 4 timmar till så jag ska nog överleva!

så. nu över till det viktiga, bilderna! inte många & inte speciellt roliga.

image355

ett kargt & bergigt skåne....
image356

hotellet i småbilder (ska gå att förstora...)
                   



varför har inte Norrköping en isbana på nåt av torgen??
image363

kvällens outfit. vippig kjol & blus
image364


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback