miljön då?


fick et mail från pappa med ett meddelande om en bojkott mot vissa bensinbolag
för att sänka bensinpriset. det är hemskt att oljebolagen tjänar så mkt pengar på
oss o.s.v.  MEN vad man har glömt är miljöaspekten! höjt bensinpris minskar
bilåkandet. jag använder bilen mycket mer sparsamt nu när det är högt bensinpris.
alltså har miljön vunnit på prishöjningen. något måste göras, jag tycker inte att
högt bensinpris är fel. klart att det svider i plånboken, men för att vi människor ska
lyfta på arlset & inte åka så mkt bil så måste man ju göra något!
högt bensinpris gör att man vill ha bränslesnålare bilar o.s.v. puckon i stadsjeepar
som sitter & gnäller över högt pris när deras bil drar 1,5 L/milen får skylla sig själva.

det konstiga är att dom som gnäller mest är väl dom som har råd?

har jag fel?

Kommentarer
Postat av: Sara

Kunde inte säga det bättre själv! Håller med till 100 %

Postat av: Malin

Du har absolut inte fel, iaf inte om du frågar mig, håller med dig helt :)

2008-05-24 @ 19:33:56
URL: http://malinzki.blogg.se
Postat av: /**

Sen finns det ju dom som måste ta bilen till jobbet för det kanske inte går bussar mm till deras arbete. Inte så kul för dom med höjd bensinpris? För bensinen är ju faktist sjukt dyr.

2008-05-25 @ 11:19:12
Postat av: Emma Simsek

rätt rätt!

2008-05-25 @ 14:04:06
URL: http://emmasimsek.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller med dig Emma, jag fick sjäkv det där mailet valde att inte skicka vidare det för jag tycker inte det är helt fel men visst är det dyrt för de som måste åka bil....

2008-05-25 @ 16:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback