stor bak på G!


ja, jag vet att det är en särskrivning på rubriken men den är så kul! jag satt & kollade
igenom mammas album för ganska länge sen. där fanns det en bild på mormor när
hon stod framåtböjd & satte in bullar i ugnen. bildtexten var just som ovan! haha!
det var inte med mening som mamma skrev så & därför blir det ju vansinnigt roligt!!

ja, jag bakar idag! äpplekakor med äpplen från Röda Stan! blev hur mycket som helst!
gjorde en stor plåt men det blev äpplen över så det var bara att ta fram en ny form!
hittade en bra, "knäckigt" recept från
Kryddburken (vart annars??!). man "marinerar"
äpplebitarna i socker & kanel medan man gör resten av smeten! tror det blir kalas! har
tagit ur den färsta formen nu så jag väntar bara på att den ska svalna...






tillägg: fan, jag måste gå¨på bakkurs hos mamma. förra gången (den med hallonen)
blev det lite för länge i ugnen. nu blev det för kort i ugnen. vad är lagom & varför är det
så svårt med lagom? jajja, kladdigt är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback