Julen 2009




Vilken för jävla skön jul jag har haft! Den blev precis som jag ville.
Jag har inte stressat för fem öre, jag har bara umgåtts & myst med
familjerna.
Julafton började med att lasta Affe full & åka till Skärblacka för att hälsa
på Thoris (Antes mormor) på Vickelbnygården. Gumman var pigg & både
sjöng & läste på finska, en riktigt multikvinna!


Sen tog vi Affe vidare till Ramstorpsskogarna där mammas bästa julbord
vankades! Vovvarna hade stenkoll på det här med jul så både Olle & Max
vaktade julklappar & väntade på köttbullar. Uno fokuserade endast på
maten, han gjorde ett försök att närma sig julklapparna en gång men fick
sig en rejäl morrning från Maxen. Mitt personliga mål vad att vara med på
snapsen, det gick sådär.. inte riktigt min grej..


Med julbordsmagar åkte vi sen till Norrpan igen & Röda Stan för nästa
julbord med Svenssonarna & Anders. Mycket fisk på det bordet så jag
fick en välbehövlig paus innan jag gick på skinkan igen! Sen blev det i
vanlig ordning julklappsutdelning. Jag fick en morgonrock (som jag levt
i sen dess), Orreforsskål, biljett till Jonas Gardell m.m.m.m.m! ;) Men
den bästa julklappen där var ändå ett fint bidrag till en storstadsresa
tillsammans med Ulla, Janne, Cissi & Anders!
Ante fick ett fotbollsspel så det blev lite spelande & sen drog vi igång
"På Spåret". Ett riktigt klurigt spel för den (jag) som inte alls är bra på
städer eller ordgåtor.


Vid 21 åkte vi tillbaka till Ramstorp igen för julklappsutdelning med min
familj. Hundarna hade nästan gett upp hoppet om julklapparna så när det
började delas ut vaknade dom till liv rejält! Fick helt otroligt mycket bra
i julklapp även där, vet inte om jag orkar skriva allt (eller om någon är
intresserad). Vi sov kvar hos mamma & pappa eftersom vi ändå skulle
vara där på juldagen. Skönt som tusan att slippa åka mer & framförallt
skönt med hotellfrukost!



Vid 12 på juldagen kom Ulla & Janne till Ramstorp för den nu årliga korv-
grillningen i skogen. Snö som tusan & snålblåst men inget går upp mot
en ljummen korv! Efter lite fika åkte Ulla & Janne hem, då satte pappa på
bastun, jag la mig på bänkarna där inne & somnade direkt! SÅ SKÖNT!
Mot aftonen vankades det inte utgång för oss, istället gick vi till Henrik &
Lina för bartömning, Super Mario Bros Wii-spelande & "När & Fjärran" som
är mitt favoritsällskapspel, alla kategorier, måste köpe ett eget.





Ja, det var väl typ allt om den Nilssonska/Svenssonska julen 2009.
Inte illa va? Julen blev som sagt precis som jag önskade, tack mina
fina familjer! ♥


Kommentarer
Postat av: nicke

nya killar?

2010-01-01 @ 00:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback