trevligt


vi åkte & hälsade på Antes mormor Thoris igår. hon var pigg som tusan! hehe!
hör illa, ser illa & glömmer en del men ändå för jäkla klar i huvudet! jag gillar
äldre som har humorn kvar & det har Thoris!

vi fick även reda på vart namnet Thoris kommer ifrån. hon kommer ju från
Norge så jag har hela tiden tänkt att det var ett typiskt norskt namn. icke! hennes
pappa hette Thore så då fick hon heta Thoris. logiskt & smart! haha! nu måste
vi ju föra det namnet vidare om vi får en dotter någon gång! jag funderar ju
ständigt på barnnamn, dock bara tjejnamn. man måste ju föra vidare några
släktnamn. dom vi har att välja på är:

Laura Ella Cecilia (min mormor)
Wivan Elvira Matilda (min farmor)
Thoris Borgny (Antes mormor)

men det måste ju finnas gränser för hur många namn en unge kan ha
egentligen. Elvira är jag riktigt sugen på, det är fint. så Elvira Thoris Nilsson Svensson?
hahah. eller inte. Astrid Elvira Thoris Nilsson Svensson låter bättre.

Kommentarer
Postat av: Emma Simsek

elvira är jätte fint :) det har jag funderat lite på faktiskt :)

Postat av: Frida

ja i Norge är det vanligt att man tar efter far-mor föräldrar eller har dubbelnamn för att krångla till det lite till..

2009-02-08 @ 18:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback