quornbiffar


1 påse fryst qournfärs (300g)
1 ägg
100g färskost med tacosmak
3 msk potatismjöl
1 tsk salt
1 krm kajennpeppar


Tina färsen & blanda med ägg, ost, potatismjöl, salt & kajennpeppar.
forma färsen till släta små biffar. stek på medelstark värme, ca 3 min
på varje sida.

jag serverade med klyftpotatis & kall vitlökssås. smarrigt värre!
dock rekomenderar jag att krydda lite på egen hand. det blev ganska
mesig smak, kanske lite tacokrydda i smeten hade varit godare?
det var inte sista gången jag lagade vegetariskt iaf! :)

Kommentarer
Postat av: Tina.

Jag ska addera lite tacokrydda & testa :)

Postat av: Anonym

Tack för tipset! Jag gjorde det idag, men med köttfärs. Hade i extra tacokrydda och det blev riktigt gott!

2009-01-28 @ 20:42:50
Postat av: Loos

Oj, allt försvann visst.. Haha. Det var jag som kommenterade ovan i alla fall :)

2009-01-28 @ 20:44:22
URL: http://looslustigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback