please don´t rain!


nu har jag varit jävligt duktig! jag har storstädat hela lägenheten (utom badrummet).
det behövdes verkligen! är ledig idag & imorgon, sen har jag tagit på mig att jobba i
helgen. det blir två helger i rad men då får jag också ledigt två helger i rad.
förhoppningsvis kommer sommaren tillbaka då! jag behöver sol nu!

idag är det inlämningsdag för Antes c-uppsats. jag har lite små planer för hur vi ska
fira det. nyss lös solen så fint att en tur till Smultronstället hade suttit fint, dock försvann
den solen  nyss. scheisse! sen hade jag en liten plan på att vi skulle åka förbi ett hus
som jag är lite sugen på & bara kolla området liksom. huset i sig är perfekt för oss
två & en knodde om det skulle bli nån sån men det är fel tidpunkt för ett sådant hus.
man kan alltid spana & önska! som mamma alltid sa: "Det kostar inget att önska"

nu fick jag en flashback från barndomen. vi har gamla kassettband som är inspelade
från när jag är liten. några gånger är Lisa Ramlöv med också eftersom hon var dagbarn
hos oss. då sitter vi & sjunger med mamma:
Vi ska önska runt i ring
önska kostar ingenting
tänk vad man kan ha det bra
säg vad du vill ha

Så fick man i tur & ordning säga vad man önskade sig. det var ganska simpla önskningar
som mamma med en gång kunde uppfylla som typ en glass. men ändå. önska kostar
faktiskt INGENTING!

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är ju det som är lite kul oxå..att önska.

Själva längtan,fantiseringen efter det man önskar, för den förstörs ju lixom när man väl har fått det man vill ha..

2009-06-04 @ 17:35:31
Postat av: Lisa

Haha, just de!!

Dom banden skulle va roligt att lyssna på nån dag..

Visst gjorde vi de för några år sen??

Känns som de inte va allt för länge sen jag hörde dom...

De va nåt om nåt rådjur oxå va??

2009-06-09 @ 11:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback