Så många minnen


Naggat i kanterna, pixligt och alldeles underbart! Det är så otroligt häftigt
att ha ett fungerade Nintendo 8-bitars, det väcker många barndomsminnen.
Det var framför farfars gamla svartvita TV (tum:en på den skärmen går att
räkna på båda händernas fingrar), sittandes på den gula heltäckningsmattan
som uttrycket: "Du är inte värd mer än en påse med skit" uppkom. Stora
storasyskon som inte ville lämna över kontrollerna till sin lilla lillasyster
eftersom hon förmodligen skulle förstöra hela spelet och på den här tiden
kunde ju spelomgångar inte sparas. Att vara minstingen hade (jävligt) många
fördelar men inte när det kom till Nintendospelande.
Såhär drygt 15 år senare gråter jag inte längre för att jag inte får spela
tillsammans med mina syskon, nu spelar jag skiten ur dom på Super Mario
Bros 3! Så mina älskade syskon, ni är förlåtna. Nu vet jag att jag faktiskt är
värd mer än en påse med skit! :)

Kommentarer
Postat av: Syster

Va!? Är det mamma som säger att du är värd mer..? Vi fick ju betalt för att ta med dig från den där marknaden... ;)

2010-04-20 @ 22:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback