Skumt samtal


Emma: Åh, en sån där poncho skulle jag vilja ha!
Mamma: Det är ju en sån jag letade efter till farmor hela tiden
Emma: Men passa på nu då, 399:-!
Mamma: Jo men det är ju lite sent för det....
Emma: ??

Till saken hör att farmor har varit död i över 2 år. Av någon konstig
anledning hade jag helt glömt bort det, förstår inte hur? Det tog
jättelång tid innan jag fattade vad mamma menade, sen garvade vi
åt det i 10 minuter (inte åt farmors död, utan åt min tröghet)!
Hade en superb dag med muttilainen på IKEA igår, vi kom fram till
att vi är väldigt lika i många avseenden, både utseende och beteende.
Det roliga är att hon nyss hade varit på IKEA men sa inget om
det utan handlade nöjt två blommor & två diskborstar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback