Öppet brev till alla TIF:are


Alltså killar.. en konstgräsplan i all ära men är det inte dags att lägga lite
krut på oss spelarfruar & närmast sörjande? Det är inte mänskligt att vi
ska stå ute i 7 grader "varmt", förstöra frisyren i blåsten & sjunka ner med
klackarna i gräset. Nog för att ni är charmiga när ni springer runt & beter er
som ett gäng 8 åringar på uppåttjack ("domarn han knuffas!", "det gör jag
inte alls!") men ni är inte så snygga längre att jag står som en fjortonåring
& fnissar för att någon heting springer förbi. Fjortonåringar tål fan kyla, jag
kan ge mig tusan på att det stod minst en på torget på Valborg & då var det
riktigt kallt ute mina vänner! I den åldern blev jag fnissig av att se vaderna
på en av era före detta spelare, sådana vader ser man inte på plan idag!

Jag har inte höga krav, absolut inte! En loge där det bjuds på en cocktail, ett
glas rött eller/och en bättre påse löst duger fint! Det får gärna finnas en tv
också så jag inte missar Top Model, Desperate Housewives, Cougar Town m.m.
Glöm heller inte trådlöst internet så jag inte missar allt som händer i bloggvärlden
och på Facebook, man får ju inte tappa greppet om verkligheten! Då kan de där
90 minuterna faktiskt kännas riktigt angenäma! Det är ändå jag som ser till att
det finns mat till eran "lagkapten", fixar så att han har rena strumpor & inte går
med samma kalsonger två dagar i rad.

Och när är det egentligen dags för den där lagfesten där spelarfruarna får
följa med? Är ni rädda för att jag skulle spela skiten ur er på TP (eller vad det
nu är man gör på fest nu för tiden)?

Yours truly
Emma Nilsson,
spelarfru som frusit röven av sig på Najens arena

Kommentarer
Postat av: äm.

Det var därför jag valde en man som spelar innebandy. Slippa stå ute & frysa röven av sig!

2010-05-10 @ 21:34:36
Postat av: Emma

Nej det är fan bättre med träsmak i baken!

Postat av: jenny o malin (spelarfruar)

Jag HÅLLER HELT O FULLT ME! (fast ja åker ju inte dit, men kanske skulle göra om det fanns litegrann av det där du skrev) och ja väntar oxå på den där festen där spelarfruarna får va me!

2010-05-13 @ 18:51:36
Postat av: Anna

Hahhaha så bra skrivet!! :)

2010-05-14 @ 10:44:16
URL: http://annieboten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback