PerMorbergMatTinaLeila m.f.


Är det något som kan ge mig fruktansvärt dåligt självförtroende så är
det köket. Alltså arbetet som ska utföras i köket. Jag vill så otroligt gärna
vara bra på att baka & laga mat, en riktigt jävla bullmamma! Det kanske
beror på att jag har en mamma som alltid lagat redig mat & bakat allt
bröd själv & gjort det fruktansvärt bra, eller så är det bara känslan av att
vilja vara riktigt bra på någonting. Jag vet inte om jag berättat om
"köttbulledagen"? Den s.k svarta dagen. Jag drog bara av stekpannan från
spisen & satt storbölandes i soffan. Kände mig totalt misslyckad. Jag gjorde
inte köttbullar på flera år, sen upptäckte jag att man kan göra dom i ugnen
vilket gör processen mycket enklare. Kort efter "köttbulledagen" skulle jag
testa en äppelkaka från Leilas bok. Den såg otroligt fin ut när jag tog ut den
från ugnen, men när jag började skära i den rasade hela kakan ihop & det
var bara en ogräddad smet inuti. Nya tårar.

Jag vill så gärna vara grym i köket, jag vill vara som Anders Dahlgren, men
det vill sig inte riktigt. Medelmåtta får helt enkelt bli mitt andra namn, inte
äckligt men absolut inget WOW! Eller så får jag helt enkelt träna, muffinsen
jag bakade idag blev faktiskt hyffsade (& pajen i veckan).

Ikväll laddar vi inför en jobbhelg med tacos, det kan jag faktiskt laga! ;o)
Ge fan i att regna i helgen eftersom jag måste cykla till jobbet, okej!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback