Större kök tack!



Guuuuuud vad porslin vi äger! I köksskåpen trängs ärvt finporslin med
designermuggar, second-handfynd, plotter från IKEA & Rejmyreglas.
Glöggsetet är bra att ha framme året runt! ;)

Det är konstigt egentligen, hur lite porslin kan göra en så glad &
ta fram så många fina minnen! Farmors godisskål till exempel, där hade
hon alltid äcklig Bridgeblandning där man alltid drog en nitlott (russin).
Kommer ihåg när man var på Godislagret i Finspång med farmor, hon
gick alltid & provsmakade godiset. Givetvis fick hon bannor av personalen
men hon var inte svår på att fräsa tillbaka! Tur att jag var för liten för att
skämmas! :)
Jag har haft mycket kul ihop med farmor på De Wijks väg
& jag väljer att minnas henne som den färgstarka & härliga människa hon
var innan den långa sjukdomstiden. Dessutom har jag ju en del av
farmor i finaste syster, vissa läten är skrämmande lika! ;)

Kommentarer
Postat av: Syster

ha ha, se upp för snart kommer också kaffesumpen över axeln när jag hälsar på...

2010-09-25 @ 17:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback