världens bästa häst!


några veckor innan min 8årsdag var vi på nån typ av hästshow på Mantorp. där
visades bland annat saluhästar, alltså hästar & ponnyer som är till salu. mitt
bland alla stora hästar fanns det en liten bedårande ponny som jag fastnade för
direkt. det var kärlek vid första ögonkastet! efter visningen gick vi ner till stallarna
där alla hästar i showen stod & givetvis fastnade jag hos denna otroligt söta
pålle! jag satt i hans box resten av dagen. mina föräldrar inte dirket tänkt att
köpa en ponny till mig än (vi hade redan rätt många) men vi bestämde oss ändå
för att åka & titta på min älskling helgen efter. PANG! han blev MIN! bara MIN!
vilken lycka! det var den bästa födelsedagspresenten någonsin! min lilla Pomeroy
var bara 3 år när vi köpte honom så man kan säga att vi växte upp ihop. vi har
haft så otroligt mycket kul ihop min vän & jag. dock växte jag på längden & när jag
var 13 så hyrde jag ut honom till en tjej som tävlade lite, jag grät som som fan när
vi lämnade honom där, han var ju min bäbis! sen passade det sig så
perfekt att Catrin som jag köpte honom av nu hade barn i rätt ålder för Pomeroy
så jag sålde tillbaka honom till henne! så nu hänger han hela dágarna med sin
mamma & halvsyster & är allmänt kaxig! han är 17 år nu, den lilla skiten!


på utställning & första gången jag satt på Pomeroy!


enda gången han var så här glansig! haha!


åka till utställning funkade bra, hem inte lika bra! fanns förmodligen för många
söta ston att titta på! :)






jag saknar hästlivet! ge mig hus, stall, pengar & TID!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback