jobbiga frågor!


Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?
Jag är avundsjuk på människor som har allt det som jag vill ha. kort & gott.


Säg tre hemliga önskningar, svara ärligt och privat.
1. ett nytt jobb. ett jobb som jag älskar & som ger bra lön. inga helger eller storhelger.
2. mer vänner. ja jag är ensam. om Ante & jag skulle göra slut så blir jag väldigt ensam!
3. okej, jag ska väl erkänna. även jag vill ha mina "15 minutes of fame".


Vad gjorde dina päron för största misstag?
Dom lånade ut sin peugoet till mig.. hehe. nevars. kan inte komma på något direkt misstag! Dom borde kanske ha något större gemensamt intresse?


Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar.
Oj, vart ska jag börja? haha. nerå, Janne & Ulla är dom bästa svärföräldrar jag någonsin kunde få! Dom kanske skämmer bort oss lite mkt ibland, om nu det räknas som en dålig sida?


Vad skäms du mest över dig själv?
skumt formulerad fråga...
det här kan ta tid... Jag är dålig på att hantera pengar, dålig på att spara. Jag är dålig på att hantera bråk, jag är feg, jag gråter lätt, jag är petig med mat, jag kryddar historier för att dom ska bli roligare/mer intressanta.. mja.. kan fortsätta ett tag till men det skulle bli tröttsamt. det här var en aptitretare!


Vad är du mest mallig över dig själv?
Även om jag är dålig på att hantera pengar enligt mig själv så klarar jag mig alltid & jag anser mig vara bättre på ekonomi än flera som jag känner. Jag är ganska allmänbildad enligt mig själv & jag kan alltid skryta med att jag har Ante.


Vilken är ditt livs största sorg?

Jag har egentligen inte förlorat någon när & kär. När min barndomsvän & familjemedlem Pompe avlivades var jag förkrossad. Det kanske inte är riktigt samma katergori men jag önskar att jag hade tagit den där tandställningen när jag var 12, kanske hade haft raka tänder då...

Beskriv varför du är en stor bluff.
Jag är ständigt rädd. rädd för att Ante ska göra slut, rädd för att inte ha nåt jobb, rädd för att inte få en bra lön, rädd för att någon jag tycker om ska dö, rädd för att min bil ska braka ihop, rädd för att folk inte ska tycka om mig, rädd för att verka töntig, rädd för att uppfattas som korkad.. ska jag fortsätta?


första
jobb:
dela ut morgontidningen
egenköpta cd LP: LP? skämtaru? haha. för min del var det säkert nåt kassetband, minns inte.
piercing/tatuering: Tog hål i öronen någongång när det var poppis.
riktiga kärlek: Oj, svårt! Ante är ju liksom the BIG LOVE! annars har vi väl Johan, eller Patrik. svårt! vad är riktig kärlek?
fiende: Emelie Åkesson tror jag. på dagis slogs vi alltid om vem som fick vara Idas vän. Samtidigt var jag & Emelie vänner, det var en konstig tid.

Senaste
biltur:
Hem från Göteborg i 207an!
kyss: igår kväll
låne-bok: lånar så sällan. har många egna! lånar iof av Ante men jag räknar dom böckerna som mina nu!
film sedd: Monty Python and The Holy Grail, sjuk!
dryck: lättdryck, citron/lime
mat äten: Blandad pizza
telefonsamtal: Med Ante
skiva spelad: Sandi Thoms
irritation: kollade pengarna på kontot

jag....
vill:
mer....
har: världens bästa pojkvän & världens bästa familj
önskar: att jag kunde jobba halvtid men få löm för heltid
hatar: diskberget
rädd för: se ovan
hör: ganska dåligt faktiskt
undrar: om jag kommer att hitta den perfekta jackan imorgon
ångrar: att jag kraschade pappas bil
älskar: min familj , Ante, godis, sova...osv
sjunger: gärna men dåligt
gråter: när jag blir nervös, arg & när jag blir ledsen
 
Ja eller nej:
jag har en dagbok:
en blogg?
jag gillar att laga mat: om det är till fler än mig själv!
jag har en hemlighet jag inte delat med någon: förmodligen
 
favorit

nummer: 24
färg: svart
dag: lediga dagar
månad: april
drycker: te, juice, mineralvatten, vanligt vatten & coca cola
 
föredrar
gos eller hångel:
En grym mix
Te eller kaffe: Te & Latte
Mörkt eller ljust öl: Ljust
Rött eller vitt vin: Vitt. jag blir asfull & sjukt bakis av rödvin.
 
inom det senaste dygnet, har jag
gråtit?
nej
hjälpt ngn? hjälpt pappa att hjälpa mig
köpt ngt? blåbär, glass, trosskydd & mjölk
gått på bio? nej
sagt jag älskar dig? nej
saknat ett ex? nej
skrivit i en dagbok? bloggat
haft ett seriöst samtal? nej
saknat ngn? Ja, Ante såklart! & lite Yuna...!
kramat ngn? Sovit i Antes armar hela natten

Kommentarer
Postat av: Yuna

saknat, bara lite?.. ;) jag snor din lista nu! :D listor är kul. höhöö!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback