fan vad fort det gick!


Söndag

Lång bilfärd upp, typ 60 mil. Gick ganska fort faktiskt! Ante & jag lekte billekar & det åts en hel del godis. Det blev rätt många kisspauser också. Hatar att vara tjej med liten blåsa!

Roligast för dagen var pappa, han frågade en tjej på pizzerian om det fanns platser åt oss, hon jobbade inte där så hon visste inte!

Väl uppe checkade vi in våran lysiga stuga, helt grym stuga faktiskt! Blev lite tacos & lite alkohol. Mora-Nisse är aldrig fel (likör43, blåbärssoppa & vispgrädde).

Sov dåligt på natten, Olle mådde dåligt & var stirrig så Henrik fick gå på promenad klockan 7 & Lina fick torka bajs från golvet!

 

Måndag

Kom upp rätt sent, käkade frulle & gav oss av för att hyra skidor till Henrik, Lina & mamma & en snowboard till Ante. Sent om sider kom vi ut i backen, snöade som fan! Svinkallt! Det var svåråkt eftersom det snöade så mkt att det blev vallar. Jag ramlade 3 gånger, riktigt jäkla läskigt! Tog emot mig med huvudet sista gången så nacken fick lite stryk. Avslutade innan 16 p.g.a frostskador & borttappad pappa. Värmde oss med alkohol innan det blev promenad med vovvarna ner till byn för att kolla sportshoppen & andra affärer. Hem igen & käkade mat & löste korsord. Myyycket skratt med familjen Nilsson!

 

Tisdag

Ont i nacken efter vurpan, svårt att röra mig ordentligt. Men skam den som ger sig, ut i backen bara! Helt ok väder och grym skidåkning! Dom pistar verkligen varje dag och det är inte mycket folk i backarna så det är superbra åkning! Dags för mig & Ante att laga mat, glömt en ingrediens men det funkade bra ändå! Lite När & Fjärran på kvällen, Ante, jag & mamma förlorade.

 

Onsdag

Termometern visade på 17 minus, yeah! På med dubbla underställ & ut i backen. Strålande sol & randiga backar. Blev en tur till Funäsdalen på kvällen, kollade lite kläder & handlade mer mat & godis! Tror inte att jag har ätit så här mycket godis sen förra veckan! Haha. Ante köpte loss sin snowboard för 75:- så han är en lycklig ägare. Käk och Uno på kvällen, och alkohol såklart. Alkohol är med varje dag!

 

Torsdag

Termometern visar 25 minus. På med rånarhuvor & ut i backen. Paus i värmestugan med varm choklad. Strålande sol även idag, borde haft med mig kameran ut men jag är rädd att den inte tål kylan. Kort skiddag på grund av kylan. Bokat bord på restaurang ikväll, ska bli riktigt gott, dock kallt att gå dit! Dags att ladda med lite mer alkohol för att hålla värmen!

Senare, hemma igen! Maten var god men icke prisvärd! Blev fasan för min del, inte så tokigt alls! Såg en stamkund på shell där, kändes lite konstigt!

 

Fredag

Lika kallt idag. Sovmorgon & sen ut i backarna. Choklad i värmestugan & tina tårna. Lite bastu, godis & tv på kvällen.

 

Lördag

Termometern visar på –10! Helt otroligt, rena sommarvärmen! Massa åk & hittade även bort till ”hopplandet”. Ante-klant skar sig på en patrongodis & skar upp tungan lite, tokblödde! Äckligt..  Kreolsk gryta & Melodifestival på kvällen, GO Kristian Luuk!

Laddar för hemresa.

   

Veckans

 

Dryck: Varm choklad, Baileys & Mora-Nisse

Citat: Fan vad kallt det är / Jag fryser

Spel: Plump

Blä: Alla hundhår ÖVERALLT

Sämsta: Bara 1,2 & 4 på tvn.

Fan, helvetes, jävla, skit: jag glömde hönsbuljongen

Underhållning: Korsord

Rastlöshetstecken: Henriks pilla naveln & Max pipande

Snyggaste. Ante (självutnämnd)

Hoppsan: glömde allt smink hemma
Roligaste: Antes & mina liftlekar
Jobbigaste: försöken att sova två i en 90säng




hemma igen, skulle gärna varit kvar ett tag till. Hemma till verkligeheten känns sådär, bara att börja jobb, tvätta & handla. sov rätt bra på hemvägen, minns inte speciellt mkt iaf! skönt att ändå vara hemma till sin egen säng, sin stora säng!  det där med två i en 90säng funkade sådär, jag hade en reservsäng som jag hoppade över till när det blev för jobbigt. men vad gör man inte för lite mys?! är ju faktiskt inte van att sova själv.
Nej, nu ska jag kolla på "I en annan del av Köping" och sen blir det en LÅNG och skön dusch!

bilder kommer imorrn, tror jag! om jag orkar...


Kommentarer
Postat av: Laiza

Välkommna hem!!! Va härligt ni verkar haft de =)
Längtar såå till fjällen(blir väl 2015 lr nåt)
Hoppas få se lite bilder snart me. =)

Ha de bäst så hörs vi snart!
Puss

2007-02-12 @ 08:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback