supersugen!


vilken skööön film! hah! helt psyk men ändå så braa! såg den igår hos Grönborg
med Ante, Peter & Grönis. självklart innan fotbollen, det gick ju inte att missa! möh.
jag hade fullt batteri på min telefon innan matchen & när matchen var slut hade jag
spelat så mycket patiens att telefonen dog, så intressant finner jag fotboll!

på väg till Grönis köpte vi käk & godis. jag gick till Hemköp & köpte godis. när jag
kom till kassan var det nordeuropas längsta kö. en kärring börjara härja med
personalen om att dom fanimej måste öppna en till kassajävel när det är så lång
kö! det kan man ju tycka om det inte hade varit så att en tjej stod & fixade växel
från den enda öppnade kassan så det var uppenbart att hon snart skulle öppna
den andra kassan! eftersom jag själv har jobbat inom handel hela mitt
yrkesverksamma liv tyckte jag givetvis synd om dom i kassan så jag var tvungen
att prata med tjejen lite när jag kom fram & snacka lite skit om kärringen som sa
en massa elaka saker till henne & hennes kollega. ibland önskar jag inte höll på
med serviceyrke, för fy fan vilka jävla puckon det finns ute på gatorna! det spelar ingen
roll att man byter yrke, för så länge man jobbar inom service så kommer man alltid
att träffa jobbiga, elaka, arga, dryga, fula, konstiga, griniga människor.

så tänk på det nästa gång du är i en affär, var trevlig mot personalen så kan jag
lova att dom gör sitt bästa för att hjälpa dig! och hör du en annan kund bete sig som
en idiot mot personalen så gå fram & prata med dom efteråt, för som personal så
kan det kännas så jävla mycket bättre om en kund efteråt "tröstar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback