killar & sport, det är humor det!


haha, nyss hemkommen från en rafflande match mellan HV71 & LHC!
jag såg inte många minuter av matchen, jag ör på tok för intresserad av
publiken! funderade på vad jag gjorde bland alla idioter...
jag skämms åt människorna, herregud! stå o skrika att man hatar det
andra laget, peka finger, skrika hora. det är manligt & häftigt det! det är
så mycket testosteron i luften att det knappt går att andas. det är ju inte
speciellt ofta tjejer beter sig sådär, jag fick känslan av att 98% av alla
som stod på ståplats med oss var singlar, jag har svårt att se någon
tjej falla för dessa urblåsta puckon som bara ääääääälskar sitt lag! jag
förstår ju att LHC vill vinna, dom får ju pengar för det, men fansen får ju
inte ett öre för det, bara åka runt i Sverige & skrika lite, kanske slå någon
på käften & kasta en banan. när det handlar om sport har inte män svårt
att prata känslor minsann, då ska det hatas & älskas till både höger &
vänster. otroligt underhållande tycker jag!

en sak som jag har funderat över vad det gäller sport är varför man inte
lär kidsen från början att domarn dömmer o så är det med det? det är
sällan det hjälper att snacka med domaren efter ett domslut, det blir oftast
bara värre & genererar i typ ett guld kort eller en utvisning. men tydligen kan
man inte acceptera att domaren dömer & det finns inget du kan göra åt det!
det är nästan pinsamt att se vuxna karlar tjafsa med domaren & sen bli ännu
förvånad när dom visas av plan eller nåt sånt.

nej, roligt är vad det är. för den som står vid sidan & kollar på!

Kommentarer
Postat av: 222

tyst på dig!
du fattar inget!

2007-10-12 @ 01:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback