jättesnoppar & klänningssvett


1 januari 2008. alltid lika skumt med nytt år...

kom hem lite halvmosig från jobbet igår & var inte alls sugen på nån grabbfest hos
Ragge. duschade & sminkade mig iaf. blev lite småstressigt & när jag skulle ta på
mig klänningen som jag väntat så länge på att få ha på mig så började jag nästan
ta till lipen. först & främst skulle jag få på mig den där BHn som man klistrar på, då
klänningen från AA har en djup ryggringning & en vanlig BH passar sig då inte. det
visade sig vara BHn från helvetet! kunde inte den snälla tjejen i butiken sagt med en
gång att den inte var gjord för hängtuttar?? det hade sparat mig mycket svett. tänkte
att klänningen kanske skulle hålla upp alltihopa men det såg jävligt roligt ut, tragikomik
tror jag det kallas & jag kan ha snäst åt Ante några gånger av frustration.
fick gå till plan B som inte fanns. blev till slut paljettkjol & oversized t-shirt till lila strumpbyxor
& lackstövletter.

ändå en sjysst fest med käk hos Ragge. det blev Robban, Ragge, Nicke, Grönborg,
Ante & jag. youtube, grabbsnack & alkohol. jag fixade grym förrätt. höll igång rätt bra
fram till typ 23 då jag fick en sjuk huvudvärk! vi fick helt enkelt gå hem innan tolvslaget
& kolla på raketerna liggandes i soffan! Ante säger iaf att jag inte förstörde hans nyår
för mkt!

vaknade 11:30 idag, något slags rekord! kollade åp Ronja Rövardotter innan vi tog på oss
tonvis med kläder & promenerade bort till Röda Stan i snöyran. åkte med Svenssons hem
till Lämmetorp där vi bestämde oss för att bygga årets första snögubbe. snögubben blev
snabbt en jättesnopp! jaga ville vattna den så den skulle frysa & inte försvinna förän till
våren men jag hade nog inte blivit populär då..! undrar vad grannarna tycker... haha! fotade
den givetvis, det kommer nog en bild snart..:! fick lite käk, spelade M.I.G & sen åkte vi hem.

ja just det. huvudvärken ja. det var bara en försmak av vad som komma skulle! vaknade
med jordens dunderförkylning idag! har ont överallt tror jag. snoret rinner, halsen känns
helt igensvullen & jag har lock för öronen hela tiden. intressant va? kanske ska sluta skriva
innan det blir för långt....! hoppas erat nyår var kul!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nu kan det iaf bara bli bättre, eller hur???

Postat av: Anders

Kolla min blogg. Ett scoop.

Varföär beter sig din blogg inte som den gjorde förr. Den är konstigt. INte det du skriver utan formen....

2008-01-02 @ 20:43:37
URL: http://tornevall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback