så här borde det sett ut igår..


Fet stil= vinnaren
Kursiv stil = borde ha vunnit enligt mig


Årets Album
Kent - Tillbaka Till Samtiden
Lars Winnerbäck - Daugava
Sahara Hotnights - What If Leaving Is A Loving Thing
Salem Al Fakir - This Is Who I Am
Säkert! - Säkert!

Årets Dans/Hip Hop/Soul
Adam Tensta - It's A Tensta Thing
Familjen - Det Snurrar I Min Skalle
Ken - Äntligen Hemma
Mange Schmidt - Känslan Kommer Tillbaks
Petter - God Damn It

Årets Grupp
Kent - Tillbaka Till Samtiden
Mando Diao - Never Seen The Light Of Day
Sahara Hotnights - What If Leaving Is A Loving Thing
The Ark - Prayer For The Weekend
The Hives - The Black And White Album

Årets Hårdrock
Entombed - Serpent Saints
Hardcore Superstar - Dreamin' In A Casket
Lillasyster - Hjärndöd Musik För En Hjärndöd Generation
Mustasch - Latest Version Of The Truth
Takida - Bury The Lies

Årets Kompositör
Annika Norlin - Säkert!
Benny Andersson - Bao 3
Joakim Berg & Martin Sköld - Tillbaka Till Samtiden
Ola Salo - Prayer For The Weekend
Salem Al Fakir - This Is Who I Am

Årets Kvinnliga Artist
Anna Järvinen - Jag Fick Feeling
Laleh - Prinsessor
Miss Li - God Put A Rainbow In The Sky
Sonja Aldén - Till Dig
Säkert! - Säkert!

Årets Liveakt
Lars Winnerbäck
Lena PH & Orup
Takida
The Hives
Timbuktu

Årets Låt
Lars Winnerbäck I Duett Med Miss Li - Om Du Lämnade Mig Nu
Mange Schmidt Feat. Petter - Giftig
Sahara Hotnights - Cheek To Cheek
Salem Al Fakir - Good Song
The Ark - The Worrying Kind

Årets Manliga Artist
Lars Winnerbäck - Daugava
Moneybrother - Mount Pleasure
Måns Zelmerlöw - Stand By For...
Salem Al Fakir - This Is Who I Am
Timbuktu - Oberoendeframkallande

Årets Nykomling
Adam Tensta - It's A Tensta Thing
Maia Hirasawa - Though, I'm Just Me
Oh Laura - A Song Inside My Head, A Demon In My Bed
Salem Al Fakir - This Is Who I Am
Säkert! - Säkert!

Årets Producent
Benny Andersson - Bao 3
Björn Olsson - Never Seen The Light Of Day
Björn Yttling - Writer´S Block & What If Leaving Is A Loving Thing
Jon Joshua Schuman & Kent - Tillbaka Till Samtiden
Salem Al Fakir - This Is Who I Am

Årets Textförfattare
Annika Norlin - Säkert!
Eva Dahlgren - Petroleum Och Tång
Jason Diakité - Oberoendeframkallande
Joakim Berg - Tillbaka Till Samtiden
Salem Al Fakir - This Is Who I Am

MTV-Priset För Bästa Video
Adam Tensta - My Cool (Regi: Marcus Lundin)
Familjen - Det Snurrar I Min Skalle (Regi: Johan Söderberg)
Kent - Ingenting (Regi: Mattias Montero/Adam Berg)
Slagsmålsklubben - Malmö Beach Night Party (Regi: Andreas Nilsson)
The Ark - Prayer For The Weekend (Regi: Magnus Renfors / Kindpeople)


det ser inte ut som att jag gillar Salem. tvärtom, jag älskar Salem, men det finns dom
(typ Säkert!) som jag älskar mer! men Salems sprudlande glädje smittar av sig, jag
blir glada av honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback