fundera över den du!



när du köper möbler som affären haft i utställningen får du ju oftast rabatt eftersom
det är just ett utställningsex & affären är generösa. men egentligen, varför ska man
kräva att få rabatt? du får ju aldrig rabatt när du handlar skor & den ena skon har
varit provexemplar?! du får aldrig rabatt på H&M för att tröjan du handlar har hängt
framme & provats av alla möjliga människor. givetvis får du i alla fallen rabatt om
varan är skadad (som att tröjan har smink på sig..). så egentligen kan man säga att
inredningsaffären är rätt generösa som har det som standard att ge rabatt.
min cykel som jag köpte stod ute i affären & det är säkert några som har provcyklat
några varv på den, men inte står jag & kräver nån rabatt för det?!

ajja, jag ville bara dela med mig av lite tankar. har lyssnat på så många kunder som
vill ha rabatt för både det ena & det andra, sen är det ju så att Norrköpingsbor är
extremt snåla (eller ekonomiska..) i  jämförelse med andra städer som t.ex. Linköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback