mer snö åt folket!


Yuna  är lite arg på vintern i sin blogg! :) kanske inte var världens bästa idé
att flytta till Umeå om man integillar kyla & snö! hehe..
jag ÄLSKAR vintern! egentligen gillar jag alla årstider, alla har sin charm!
men hallå, vintern!  det finns så mycket bra med vintern!

- varm choklad, det är inte supergott eller mysigt på sommaren
- glögg
- tända ljus
- varma filtar
- klä sig varmt & gosigt
- pulkaåkning
- skidåkning
- dusch & bad är himmelskt skönt
- sockar inomhus, dygnet runt! hur skönt som helst!
- mössor! bad hairday spelar ingen roll längre!
- rattmuffen fram. snygg & funktionell
- rosiga kinder
- det är okej att vara blek
- det ser inte konstigt ut att bara ha svarta kläder på sig
- man får sitta inne & titta på tv/hänga vid datorn
  utan att ha dåligt samvete
- bye bye bikiniångest! hej stickade tröjor!
- lussebullar
- alla bra tv-serier går på vintern
- det är mörkt när man ska sova, bättre sömn!


Max gillar också vintern! -28grader & snöstorm är hur härligt som helst
tycker han! det ser ut som om han är tvingad att vara ute men det är helt
frivilligt kan jag lova! han låg ute hela tiden när vi andra höll oss inne så
mycket som möjligt. dessa bilder är tagna i Ramundberget 07.

Kommentarer
Postat av: Yuna

Haha, jag skrev det när jag var nere i en riktig svacka :D

Umeå må inte vara den varmaste platsen på planeten, men staden har andra kvaliteter som väger upp kylan. För det mesta... :)

Hyfsad lista över bra saker med vintern iaf!

2008-11-26 @ 15:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback