London


hey, jag är tillbaka! trött som ett as eftersom jag sovit 3 timmar sen i lördags morse.
känner mig som en zombie.
resan har iaf varit kalas! sett mycket, shoppat mycket, ätit gott & sovit gott. det kunde
dock varit värre. när vi kom till hotellet kl. 02:00 onsdag natt så sa nissen i
receptionen att vi inte hade något rum bokat där.. eeh.. oj! jag svettades floder & blev
supernervös. efter en jävla massa om&men fick vi iaf ett rum med hopp om att kunna
lösa det nästa dag. ringde hotels.com & enligt dom var allt ok med bokningen. jag fick
inte veta vart det hade gått fel & jag har inte fått någon ursäkt. skumt värre! sov inte
jättebra den natten, att betala 3000:- & ändå inte ha något rum kändes sådär..
men det löste sig iaf & resten av hotellvistelsen var superb!



Shoppingen då.jajamensan, London är grymt på shopping! dock var Primark en
lördagförmiddag som Gekås på Speed ungefär. trots 96 kassor var det ca 100 meter
kö till alla kassalinjer. hualien, svettigt värre! fick dock med mig 2 kjolar, underkläder
 & ett par skor därifrån. hade kunnat fynda en jäkla massa mer men man orkade inte.
övrig shopping blev ett par solglasögon från Urban Outfitters & en klänning från nån
liten designer i nån skum affär. ska fota någon dag, promiiise! ja just det, det blev ett
par toksnygga jeans från Zara också. ett tips till er som ska åka till London är affären
"RIver Island". ångrar rejält att jag inte gick bananas där. grymma kläder till helt okej
priser för både dam & herr, Ante shoppade en del där.
hängde givetvis på Harrods & vi hittade även till Hamleys, en 5 våningar stor leksaksaffär!




Service är inte Londonbornas starka sida. i butiker, på hotellet, på flygplatsen,
ÖVERALLT är alla skitsura & otrevliga. förstod inte riktigt grejen...
när man turistar är parkerna ett måste, fy tusan vad mysiga parkerna är! Hyde Park
är full av människor hela tiden, det är grönt & jäkligt städat.







vi har inte bara shoppat & gått en massa, vi har även varit kulturella & hängt på
två muséer! jag var dock så pass mogen & intresserad av naturhistoriska att
jag fotade en snopp på en staty. den har jag dock tagit bort nu. så kan man ju inte hålla
på när man är 23 år, det finns ju gränser. nu ska jag börja läsa alla skyltar ordentligt
& tycka att det är intressant. näärrrå, det var faktiskt kul! dessutom låg vårat hotell bara
100m bort så det var perfekt att börja morgonen med. för oss som inte är ute på klubbar
när vi är på semester så är London great! ComedyCentral 24/7. bara sitcoms hela dygnet!








next: Madame Tussauds!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback