Stridsyxan är nergrävd.. för tillfället


Den där nissen från våran hyresvärd som vi hatar var här förut. Vi
har bråkat med honom om våran toalett som läcker i snart 3 år.
Han har varit en jävel på att smita undan men så efter att ha haft
en besiktningsman här (som skulle kolla att vi verkligen inte har
en kakelugn, mer om det senare) så kom nissen förbi & vips så
har vi blivit lovade en helt ny toalett! WOW! Det tog bara 3 år! Men
jag hurrar inte förän nya toaletten är här & installerad, har blivit lovad
en del förut som inte har skett...

Det där med kakelugnen då. Jo vi fick ett brev om det där med rättvis
hyra där man får se exakt vad det är man betalar för. Helt plötsligt
skulle vi få en höjd hyra med 200:- för atyt vi har en eldningsbar
kakelugn i lägenheten...! En summa som jag inte har några problem
att betala om det nu hade varit så att vi haft en eldningsbar kakelugn.
Jag har letat i varenda skrymsle & vrå men inte hittat någon. Antingen
så betalar jag inte eller så får dom helt enkelt komma hit & installera
en. Det blev alternativ 1 konstigt nog.

Ja, det var allt för nu. Åter till tentaplugget. Har kanske 30 min kvar,
sen är jag tokredo för tentan imorgon. Klarar jag inte den vet jag inte
vad jag gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback