Komiskt


Att jobba inom handels har verkligen för- & nackdelar. Ibland väldigt många
fördelar men oftast väldigt många nackdelar. En av fördelarna är att man får
träffa människor som man ALDRIG hade träffat annars, människor som
berikar ens dag med diverse roliga beteenden eller roliga uttalanden.
Är det något jag är extra glad över så är det att Ante började jobba inom handels.
Fanns det någon som helt saknade förståelse för butiksjobb så var det han.
Äntligen förstår han varför jag kommer hem arg, ledsen eller otroligt jävla
uppgiven vissa dagar, han gör det nämligen själv nu för tiden. Många skulle nog
behöva testa på det livet. Vi har mer eller mindre instiftat "dagens smarta" här
hemma. Ofta tävlar vi om vem som har haft den värsta kunden inne under dagen.
Igår vann Ante med hästlängder p.g.a en kund som skulle ha nytt golv eftersom
det han fick var trasigt (enligt honom, det var det inte). Helt okej kan man tycka
om det inte varit för att han slängt golvet & dessutom inte hade kvitto...
Han fick inget nytt golv, trots "viss" ilska. Konstigt va?

Kommentarer
Postat av: Nea

Jag brukar försöka vara snäll mot butiksbiträden. Jag tänker att de också är människor :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback