Sabla i-landsproblem




Här sitter jag osminkad, utan bh & med flottigt hår. Ett samlingsnamn på
detta fenomen är "tentavecka". De konstiga fingrarna är tänkta att täcka
för alla finnar, vid närmare eftertanke kanske en påse över huvudet hade
varit mer effektivt?

Dagens stora fråga är om jag ska våga tona håret eller inte. Är livrädd för
att det ska bli fel. Gör jag det idag kanske det finns chans att åtgärda det
till helgens fester (japp ni läste rätt, plural!). Får dåligt samvete för att jag
inte går till Sanna men det var inte så länge sen jag var där & jag har
utväxt & smådassig färg & plånboken ekar tom.

Igår fick jag psykbryt på julen. Min jul blir rätt annorlunda i år & det är jag
& Ante som står för planeringen åt 13 personer! Jag är stressad av naturen
& ser bara allt som kan gå åt skogen. Tänk om ingen har roligt? Tänk om
vi blir osams? Tänk om det blir snöstorm i en vecka? Tänk om jag måste
åka hem ensam i snöstorm? Tänk om vi glömmer något? Tänk om alla blir
besvikna & känner att det här tilltaget var onödigt? Snälla A försöker ta
på sig att göra allt så att jag slipper oroa mig & stressa upp mig men så
funkar inte jag. Jag litar inte på andra utan tar hellre på mig ansvaret själv
för då vet jag att det blir rätt, jag är en sån som har koll & vill ha koll. Att
bara släppa... haha... det funkar inte! 

Det var morgonens urladdning! Ja, jag är lite neurotisk.

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, efter att bara ha läst din första mening kände jag mig otroligt träffad! Sen såg jag att vi delar samma börda denna vecka; Tentaskit! !

Smygghetsnivån sjunker nått rejält dessa dagar :)



Lycka till!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback