Shame on me


Hahaha, har precis läst igenom det fina följebrevet som kom med bekräftelsen
av min utgång ur Svenska kyrkan. HERREGUD (helt rätt uttryck här). Snacka
om att vilja ge människor dåligt samvete genom att trycka på allt gott kyrkan
gör för människor. Jajamensan, det gör ni & all heder åt det arbetet! MEN, jag
är inte troende & det finns gott om andra organisationer som också jobbar för
goda saker i samhället & jag kan då välja att placera mina pengar hos dem
istället. Hela brevet är ordbajseri & det "de" egentligen vill säga är: "jaja, gå
ur om du vill men FAN vilken kass & dålig människa du är".

Summa summarum: kyrkan är ett fint ställe & jag respekterar människor med tro
men jag kan själv inte stå för det som kyrkan står för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback