På tal om mat


Det var länge sen jag delade med mig av recept nu! Har helt enkelt saknat
inspiration till matlagning, inget  kul när man inte har råd att laga bra mat!
Fick ett recept av mamma för ett tag sen som jag tänkte dela med mig av,
det här är dock min version av hennes, hon gör lite mer avancerat! ;)

Köttfärsbiffar i sås

400-500g nötfärs
1 tsk örtsalt (jag tog aromat)
svartpeppar
1½ msk potatismjöl
1 dl mjölk

Blanda alla ingredienser i en bunke & forma till 4 biffar som du steker på
någon typ av medelvärme. Lägg över biffarna i en större gryta.

sås:
5 dl matlagningsgrädde
2 msk soja
2 msk kalvfond

Rör ur stekpannan som du stekte biffarna i med lite matlagningsgrädde & häll
över biffarna i den större grytan. Häll även i resten av grädden & sojan +
kalvfonden i grytan. rör om & koka upp. Puttra några minuter. KLART!

servera till kokt potatis & råkost!

(vem fan äter råkost varje dag?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback